Sabelhagens olivlund

söndag 11 december 2011

Nyp mig i armen, så jag vet att jag inte drömmer! Vi kan nästan inte tro det är sant:))

Nu har vi äntligen fått den tomt i Marina, Kroatien som vi vill ha! 


(visst kan man leva med denna utsikten!!) 


Halloj, 

Ni som hängt med här ett tag vet att vi har köpt en tomt i Marina, (i januari 2010), där det visade sig vara problem med vägen. De har inte kommunala vägar som här, utan vi behövde ett servitut för att få köra på vägen som leder till vår tomt,  och de som ägde vägen vill att vi skulle köpa det dyrt och de hade inte ordning på sina egna papper, så den väntan kunde bli lång. Men nu slipper vi de problemen och det känns otroligt skönt, och vi är så lättade. 


Hur gick nu detta till kan man undra... 
Jo, vi var ju nere i Marina i september och när vi satt och åt på en restaurang där (restaurangen med de gröna markiserna på första bilden, till vänster om tornet), så såg vi att en man, S, höll på att chakta mark bredvid sitt hus. Vi pratade lite om det vid bordet, och bestämde oss sedan för att gå över till honom och höra vad det var han gjorde. 




Sagt och gjort, det var som vi trodde, han höll på att gräva ut för två tomter. 
Vi frågade om den var till salu, vilket den var. Vi visade vårt intresse, och han sa att han skulle fundera på det. 
Vi avvaktade och pysslade med vårt som vi var där för, nämligen försöka få ordning på den tomten som vi redan har. 
Vi kunde ju inte släppa tanken på denna fantastiska tomt, så vi tog en promenad till S dagen där på igen. Vi sa som det var att det inte går så bra med tomten vi har. De vill inte ge oss servitut för vägen. S var lite inblandad även när vi köpte den tomten vi har, en spindel i nätet:). 
Då säger han att han eventuellt kunde ta vår tomt som en del av betalningen för denna nya tomt! Vi trodde ju knappt våra öron!! 
Men sant var det och nu har vi gjort affär!! 











Det har varit så motigt och ovisst (för att göra en lång historia kort) med den tomten vi nu bytt bort, så det känns så otroligt befriande att vi nu fått en tomt med egen väg. Där vi kan bygga!!!
För oss är detta något helt fantastiskt som hänt, vi vågar nästan inte tro det är sant:-))). 



Vill ni läsa mer om det som hänt innan idag finns det här: 



Nu ska vi fira med att gå och köpa en gran! 


Önskar er alla en skön 3:e advent. 




Kram från mig
















24 kommentarer:

  1. Hjälp vad det ser underbart ut! Jag förstår att ni är glada! GRATTIS!!!
    Kram
    Katarina i Katarinas trädgård
    (Jag har, som så många andra, fått problem med att kommentera)

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar drömplats ni fått tag på, helt fantastisk! Vilket vackert ställe!
    Ha det bra!
    Anneli

    SvaraRadera
  3. Grattis...underbart, helt fantastiskt ställe.

    Ha det gott
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Grattis , den utsikten skulle man inte precis säga nej till :-) Spännande att få följa .
    Ha en mysig 3.e advent och se till att fira ordentligt.
    Kram Bittanb

    SvaraRadera
  5. Grattis vad underbart!!!
    Hoppas allt går vägen i fortsättningen oxå.
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  6. Såå härligt, GRATTIS! Den utsikten skulle jag nog kunna läramig att leva med ;). Kram Marie

    SvaraRadera
  7. Grattis till nya tomten förstår att ni är överlyckliga, Vilken utsikt, ska bli spännande att följa erat bygge, för det hoppas jag vi får
    ha en skön kväll och hoppas ni hittade en fin gran

    SvaraRadera
  8. Grattis grattis så himla skönt och härligt för er!!
    Dina bilder är så fina, jag tror jag kommer ner o hjälper dig måla sedan, he he!
    Ni kommer att få bästa örnläget där, kan ju inte bli bättre!

    KRAM på dig!

    SvaraRadera
  9. Stort grattis...(jag nyper så hårt jag kan:)))
    Vad härligt. Om jag minns rätt så var det längre till vattnet på den andra.....
    Så himla mysigt det ser ut med den nya utsikten.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  10. nyp, nyp, nyp!
    Du drömmer inte utan du är vaken :=)
    Stort GRATTIS!
    Sååå roligt och vilken fantastisk tomt ni har köpt!
    Kommer att bli spännande att få följa ert byggprojekt.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  11. Himla kul att det löst sej och vilken häftig utsikt ni får från den nya tomten, det är bara att grattulera.
    Mariana

    SvaraRadera
  12. jamen det var ju världens bästa julklapp! Jag har ju följt med i turerna och detta var ju ett gott slut på tomteriet där nere. Grattis!

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  13. Men vilken lycka!!! Grattis! :) Man kan verkligen leva med den underbara utsikten.. ;)
    Kramar!

    SvaraRadera
  14. Ett stort och varmt grattis till dej. Förstår hur glada och lättade ni måste känna er. Ser fantastiskt ut!
    Kristina

    SvaraRadera
  15. Grattis, grattis, grattis! Så underbart skönt för er att ni nu äntligen kan få sätta igång. Vilken utsikt!
    Ha det bäst!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  16. en gran räcker knappt för att fira det där...*ler. så glad man blir för er skull...Det ser alldeles fantastiskt ut ......STORT GRATTIS !

    Kram

    SvaraRadera
  17. Stort grattis till er! Det ser helt underbart ut! Hoppas att allt går bra i fortsättningen nu och lycka till med bygget!
    /Cika

    SvaraRadera
  18. Grattis!! Låter fantastiskt:)
    Lycka till!

    SvaraRadera
  19. Så härligt att det löste sig så bra! Och vilken fin utsikt ni kommer att få!

    SvaraRadera
  20. Himmel!!! Grattis!!!! Jag blir alldeles rörd och snurrig på en gång! Wow, vilken grej. Jag förstååååår att ni är alldeles chockat lyckliga:)
    Kram till er och er framtid!!!!

    SvaraRadera
  21. Åååå hvilken glede...jeg kjenner jeg får gåshud på ryggen...tårer i øynene og dette er fantastisk!!! Gratulerer:))))))

    SvaraRadera
  22. Grattis och vad spännande!
    Du plötsligt händer det när man minst anar det. Man skall segla barkbåt..... allt brukar ordna sig.
    Hoppas ni hittar en fin gran.
    Annika

    SvaraRadera
  23. Men det låter ju smått otroligt!!! Och vilket läge!!! Jag har sagt det förut, när något är tänkt att bli - så faller allt bara på plats!!! Helt fantastiskt!! Stooooort grattis!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.