Sabelhagens olivlund

onsdag 7 december 2011

Silver och blåbärsris


Hej, hej




Jag skrev för ett tag sedan att jag köpt en ny silverbricka. Nu är den pyntad och klar. Det innebar att jag fick ta fram min flaska med silverputs igen:)). 
Brickan står på den vita byrån i hallen, det ser välkomnande ut nu för brickan är bland det först man ser när man kommer in till oss. 
















Jag gillar blåbärsris, och nu har jag satt lite i en vas. Det såg lite tomt ut så några rosetter fick vara med också. Detta står också i hallen,  men är inte färdigpiffat ännu. Mina änglar ska plockas ned från vinden och samsas på fönsterbrädan. 







Ha det bra, hoppas solen skiner på er! 

Här kikar den fram lite.... 



Kram 







13 kommentarer:

  1. Brickan är jättefin!
    Så snyggt du har arrangerat allt, en liten ros hade passat så bra i den där lilla söta skålen också! Rosor och du hör liksom ihop..

    kram

    SvaraRadera
  2. Så fint på brickan.
    Blåbärsris hör till min mammas jultraditioner, hon plockar in och så brukar det slå ut lagom till jul.
    Jag bor ju i stan så det är lite ont om ris här....
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  3. Åh, vad fint det blev, ditt blåbärsris!!!
    Sååå sött:)
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Kul att du visar blåbärsris för det är verkligen en toppenbra "ingrediens" till julpysslet. Fint med de små rosetterna.
    Hejsningar
    Kristina

    SvaraRadera
  5. Ser pyssligt ut hos dig! Jag har mycket tankar om pyssel men orkar inte alltid genomföra alla tankar... Putsa silver var inte i går i det här huset...

    kram louise

    SvaraRadera
  6. Vilken rolig idé med rosetterna i blåbärsriset. Blev jättefint. Och fint blev det på brickan också.

    Hoppas du har haft en fin onsdag!

    SvaraRadera
  7. Vad fint det blev med brickan,gillar verkligen brickor av alla slag
    Ha en riktigt bra dag

    SvaraRadera
  8. Så fint du har det. Silverbrickan är så vacker... Gillar ditt blåbärsris med de små rosetterna.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  9. Vad fiiint! Blåbärsris hade jag alldeles glömt bort att ta in och eftersom det ska bli snöstorm i morgon kan jag nog glömma det på ett tag. ;)

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  10. Så vacker silverbrickan var, fint pyntat var det dessutom.

    Blåbärsris har jag plockat så det finns ordentligt att göra buketter av, både nu och efter jul. Gillar att ha riset i vaser.
    Ha det gott1

    SvaraRadera
  11. Jättesnyggt! Ris är vackert och håller sig så snyggt länge.

    Ha en härlig fredag!
    Kram Hélena

    SvaraRadera
  12. Sååå fint, Maria:)
    Blåbærlyng er kjempefint...og så flink du er til å pusse søv...:)
    God helg...og takker for koslig hilsen hos meg:)

    SvaraRadera
  13. Så fint du har gjort det. Silverbrickan är fantastiskt fin./Lila-Christina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.