Sabelhagens olivlund

fredag 9 december 2011

Blommig fredag - Upp och ner




Denna veckas tema hos Blommig fredag är 
Upp och ner

Jag tänkte direkt på mina rosor som ibland kan hänga och vara lite svaga i nacken:). De hänger ju inte helt upp och ner, men nästan. Och ska man se blomman riktigt bra så får man nästan böja sig upp och ner:).

Gå gärna in på Roses and stuff för att se fler fina bidrag. 


William Morris är en kille med riktigt svag nacke...
Stor fluffig underbar blomma och alldeles för klen stjälk. Men vilken skönhet han är, skulle aldrig vilja vara utan honom. Han kanske växer till sig och blir lite stabilare nästa sommar. 

 Han är lite i förfall på dessa bilder...






Helt annat är det med undersköna Ghislaine de Feligonde. Här är det bara snyggt att blommorna hänger ner lite. 










Nu ska jag fortsätta sippa på vinet och läsa fler bidrag. 

Ha en skön fredagskväll! 




Kram Maria 


Hoppas ni inte blåser bort! 
Ta det försiktigt. 




Välkomna till mina nya följare, roligt att ni hittat hit. 
Jag blir så lycklig av alla kommentarer jag får, då gör det inte så mycket att det blåser orkan ute och regnar småspik. 










15 kommentarer:

  1. Att de hänger lite kan man väl stå ut med men oj vad det är lång tid tills man får njuta av dem rejält i stora mängder.
    Ha det bra :)

    SvaraRadera
  2. Ja just det, en del rosor hänger ju! GdF finns ännu på önskelistan, din är så fin!
    /Anette

    SvaraRadera
  3. Härligt med lite sommarbilder i ruskvädret.
    Själva fick vi ett idiotryck , har suttit hela kvällen och letat ytterligare en sommarbil.
    Vi köpte vår 20 åriga bröllopspresent Wilda en cab för 3 år sen , nu kom vi på att vi nog skulle ha en lite äldre till.
    Men va fasen man lever bara en gång.
    Må så gott

    Kram Bittan

    SvaraRadera
  4. Vilket väder o vilken trafikdag det har varit!!
    Har varit på kalas och suttit i bilköer halva kvällen...
    Dina fina rosor behöver jag vila ögonen på just nu!

    kramen

    SvaraRadera
  5. Stackars, stackars rosorna. Undrar vad som tynger deras sinne;))))?/Anja

    SvaraRadera
  6. Ljuvliga rosbilder, rosorna får liv när de hänger lite grann:)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Att Rosen är lite vek i nacken och man själv får nästan stå upp och ner för att beundra den gör inte Rosen mindre vacker.
    Fina bilder!
    Trevlig 3:dje Advent!

    SvaraRadera
  8. Det är så synd att en del av dom inte orkar bära de fantastiska rosenblomsterna, men vad vackra dom är. Jag hade många såna denna regntunga sommaren som var.
    Ha en fin helg :)

    SvaraRadera
  9. Vilka skönheter! Speciellt Ghislaine de Feligonde. Härlig färg. :)
    Hoppas du har en fin helg!
    Kramar!

    SvaraRadera
  10. Vilka sötnosar!
    Ktram
    Katarina i Katarinas trädgård (som inte riktigt kommer överens med mina nya dator, är den kanske för snabb för mig?!)

    SvaraRadera
  11. Jamen såklart att rosorna ska vara med i det här temat! Visst är de många som tittar neråt? Fina oavsett:)
    Ha en skön tredje advent,
    Charlotta

    SvaraRadera
  12. ÅÅÅ nu åker min trädgårds önskelista fram den första rosen var ju vacker!!! Måste skriva upp den så jag kommer ihåg. Önskar dig en fin tredje advent/Gela

    SvaraRadera
  13. Gillar han killen men hängande nacke även om jag inte minns namnt. Honom skall jag ha:-)
    ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  14. Jag tycker mycket om rosor som böjer på nacken - de har något extra skirt över sig...

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.