Sabelhagens olivlund

fredag 15 februari 2019

En helg på landet





Lediga idag och det är sååå skönt, eller jag är ledig men Daniel jobbade hemifrån innan vi begav oss mot landet. Dimman låg tät över oss när vi var ute på morgonrundan med Lykke. Sedan klarnade det upp mer och mer. Och när vi kom fram till landet visade sig en blek sol. Vi åkte vägen om stan på vår väg till landet och William köpte ett par ursnygga jeans som han kikat på ett tag. Så nöjd kille har jag sällan sett:). 

Väl framme på landet knäppte William några pics på sin mamma. Och jag tog några på William och Lykke i bollmood :). Det är det första hon ska göra när vi kommer hit, springa efter den älskade bollen. 



Dagens jag 
Jeans från Tiger
Blus från Ralph Lauren
Kofta från By Malene Birger 



Vårt mysiga annex, där vi håller till när vi är här på landet 







Gaah ser att jag behöver gå till frissan och färga bort de grå... 






Det blir grillade hemmagjorda hamburgare till middag. 





Nu kommer Daniel in med de färdiggrillade hamburgarna. Så gott det ska bli. 

Sedan ska han ha ett telefonmöte, sedan infinner sig den riktiga fredagskänslan. 



Ha en skön helg 




Kram M 











2 kommentarer:

  1. Det är så skönt när man får en extra dag på helgen. Jag tog lite ledigt på eftermiddagen, det kändes så skönt att komma hem lite tidigare.
    Ljuvligt att det är plusgrader och lite goare väder, känns som man redan har en känsla av våren.
    Ha en fin helg!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Härligt med en helg ute vid havet. Det måste vara en fin tid däruppe när samhället ligger i vintervila.

    Smaklig spis! Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.