Sabelhagens olivlund

söndag 24 februari 2019

Älskade tulpaner






Finns det något bättre än tulpaner denna årstid? Jag är helt galen i dom i alla fall:) Vill ha buketter överallt här hemma. Älskar att stå i tvättstugan i min ensamhet och göra buketter, för jag köper helst buntar och binder själv. Så roligt:). Helt klart ett gott substitut istället för att påta i trädgården. Ännu lockar inte utesäsongen mig:) 


Idag har vi vaknat upp till söndag, och en ny ledig dag. Love it <3. 
Solen lyser in genom våra stora fönster. 
Hörde något om att William behöver golfskor och så fick han ju pengar till att köpa järnset med klubbor i julklapp. Så troligen blir det ett besök i golfbutiken idag. 

Men först Lykkepromenad och långfrukost. Kan liksom inte få nog av dessa låååånga helgfrukostar, där vi sitter och småpratar, och glor in i varsin dator varvat med te och kaffedrickande. Lite tvättfix och tulpanfotande in i mellan också.  Älskart:) 


















I går hade vi en så mysig dag. Vi promenerade runt Särön och sedan hem och fixade iordning oss för att gå ut och äta på restaurang Nonna tillsammans med Daniels föräldrar, syster och Williams kusiner. Så trevligt och avslappnad stämning med godaste maten. Tog lite bilder som jag visar er i veckan som kommer. 


Om ni missat senaste uppdateringen från vårt husbygge i Marina hittar ni det inlägget här 



Ha en mysig söndag 




Kram M 











4 kommentarer:

  1. Underbar bukett med mycket vårkänsla i :)

    Ha en härlig söndag! Kram, Carina

    SvaraRadera
  2. Långfrukost och tulpaner... det är grejer det! Ha en fin avslutning på söndagen och en fin uppstart på nya veckan! Kram //Tina

    SvaraRadera
  3. Heeej vännen! Länge sedan jag skrev hos dig... :(
    Underbart vackra tulpaner! Tyvärr tycker jag de blir så trista så snabbt, blir långa och smala, vilket jag inte gillar, vill helst ha de korta och knarriga jämt ;)
    Mysigt med en medelhavsoas, det komme rbli hur fint som helst hos er med lite "marina-feeling" hemma!
    Så roligt förresten att få se bilder från bygget, även inifrån! Fatatr att ni längtar! Jag skulle bli tokig på att det tar så lång tid, jag är så otålig när jag väntar på något sånt där ;) =) Men den som väntar på något gott...! =)
    Härligt att springa på sonen på stan "bara sådär", så mysigt. Stan är inte större än så ;) :)
    Så fina promenader ni kan ta där hemmavid! och så mysigt ni haft på landet! Vad är det för inredningsaffär du visar biolder från? Där ni hittade fåtöljerna? Är det Huset Breve i Kungshamn? Vi åker ner i mitten av mars, planen är att få ner båten i vattnet igen.
    Kram och ha nu en ny fin vecka! Det blir ljusare och ljusare...=)
    /Maria

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.