Sabelhagens olivlund

söndag 17 februari 2019

Morgon på landet






Bästa morgonrundan vid havet här på landet, det var lite annorlunda ljus, solen ville igenom molnen med lyckades tyvärr inte riktigt. Det blåste en del, och jag som hade glömt både mössa och halsduk hemma när vi åkte hit i fredags, så jag fick låna av mamma:). Och dessutom så glömde vi även Lykkes koppel hemma, så vi fick ta en lina och knyta som ett lasso runt halsen på henne:). Nu behöver hon sällan gå i koppel här på landet, men man vill ju ha med sig för säkerhetsskull. 


Vi hade en mysig lördag med gofrukost, och sedan åkte vi en sväng med bilen. Åt en mumsig semla på Hamnbageriet, och kikade även i en inredningsbutik. Fanns en hel del fint, och jag såg två så fina fåtöljer som skulle passa jättebra i vårt allrum på andra våningen där hemma. Dom måste jag helt klart fundera mer på:) 







När vi kom hem från landet hade mamma och pappa fixat så god middag och tårta. Mums! 
Vi åt så magen stod i fyra hörn. Gick sedan en runda med Lykke och det var fortfarande ljust ute efter klockan halv sex. 
Jag skulle minst behöva gå dubbla Power Walk rundor nu efter all mat, men min fot är inte tillräckligt bra ännu. Den tonar i blått och gillar inte när jag går på den för mycket. Om du inte hängt med här inne det senaste kan du läsa vad jag pratar om HÄR 









I dag är det dags att packa ihop oss och åka hemåt igen efter en superskön helg. 



Ha en fin söndag 




Kram M 











5 kommentarer:

  1. Deilige landskap... feriestemning...
    Vi har frost i natten, men i løpet av dagen sol og blå himmelen og riktig varm i solen. Herlig :-))
    God bedring med foten.
    Ha riktig god søndag og avslappet reise.
    Hilsen fra Viola

    SvaraRadera
  2. Flotte deg! For noen fine bilder. Ser kjempe fint ut. Her har det regnet alle veier og blåst masse de siste dagen. Idag er været rolig.
    Ha en fin søndag.
    Klem Christina

    SvaraRadera
  3. Det ser så fint ut på landet!

    Ha en fin kveld.
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Hei Maria!
    Flotte bilder du tar. Liker så godt land og sjø.
    Klem Anne

    SvaraRadera
  5. Vilka fina bilder!!! Kram //Tina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.