Sabelhagens olivlund

onsdag 27 februari 2019

Rosa pastell







Ett rosa pastelligt stearinljus i den silvriga Steltonljusstaken, visst är det härligt att plocka in ljusa färger nu. Och tulpaner som jag inte kan få nog av:) Jag blir så otroligt glad när jag kikar in i vardagsrummet och ser den underbara färgklicken där på bordet. Snittblommor och växter över lag gör så mycket för inredningen. Bara att haka på den gröna trenden:). Jag såg blåbärsris i skogskanten på vår promenad i går kväll, så där kommer jag knipsa några knippen och ta in och ha i buketter. Skulle gärna vilja plocka in körsbär eller äppelkvistar och driva i blom, men vet inte vart jag hittar det häromkring. Har inga egna fruktträd i vår nya trädgård. 

I dag är det mittiveckan eller lillelördag eller vad man väljer att kalla denna onsdag. Näst sista dagen i februari. Och om gårdagen var solig och vårlig så är denna dagen mera dimmig, men solen försöker bryta igenom.

Just det, så jätteroligt att ni gillade mitt inspirationsmoodboard som jag gjorde till vårt Allrum. Besöksstatistiken steg och jag blir så glad. Superkul att min lilla blogg kan glädja er <3. 
Om någon vill se vad jag pratar om finns inlägget här.  











Kanske blir det lite uträttande av ärenden på vägen från jobbet, eller så åker jag direkt hem med pendeln. 
Behöver fylla upp kylskåpet, sugen på allt möjligt nu för tiden:). 
Kanske är det ljuset och vårkänslorna som gör det:) 


Det blir rester till middag så inget fix med det. Skönt med lättvindigt ibland. 



Ha det gott 



Kram M 

















1 kommentar:

  1. Jag borde göra en moodboard till varje rum...bra tips! Veckan rullar på och redan torsdag igen, skönt på ett sätt. Stormsteg mot mars :)
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.