Sabelhagens olivlund

torsdag 7 februari 2019

Tulpanbukett i skönt förfall





Har kommit hem från jobbet, gjort mig en kopp te. Slängde en blick på min falnande tulpanbukett, den har sett sina bästa dagar. Men inte vill jag slänga den riktigt ännu, den har allt lite mer att ge.  Så jag klippte ner den lite och satte den i Ernstvasen, och vips såg det bättre ut:). Det är en sån skön stil när buketter börjar ge upp och då slänger och hänger hit och dit utanför vasen. Lite brunt här och var i kanterna men vad gör det. 
Hittade en matchande bild på narcisser i en trädgårdsbok, så då kan man ju låtsas att det är påskliljor i vas:). Påskliljor som plockats ute i trädgården och våren står för dörren. 
Istället för det regn och rusk som vi har utanför dörren. Men jag tröstar mig med att snön regnar bort. Och jag får väl erkänna att jag håller med om det som sagts bland mina kommentarer som jag fick på gårdagens inlägg om vårt gråväder här, det har sin charm det också. 
Men efter regn kommer solsken, eller hur:) 









Jag ska slänga in en maskin tvätt, och sedan försöka få med mig Lykke ut på kvällsrundan. Det kommer inte bli lätt när hon hör att regnet slår mot rutan. Hon tycker inte det är ett dugg charmigt med regn. 

När vi kommer in igen blir det en sväng med dammsugaren innan det är dags för soffmys och Wahlgrens värld. 


Freeeedag i morgon <3 




Kram M 















4 kommentarer:

  1. Hvor sjovt - jeg holder også meget af tulipaner der synger på sidste vers! Der er noget skønt over deres romantiske forfald :)

    SvaraRadera
  2. Tulpaner är alltid vackrast precis när de håller på att blomma över! Ju äldre de blir desto mer karaktär får de, precis som människor...
    Ha en fin fredag!
    Mvh, Anneli

    SvaraRadera
  3. Tulipaner oser av at det går mot vår. De er fine både som nye med sine knasende blader og når de er i ferd med å visne synes jeg. Ha en fin weekend!

    SvaraRadera
  4. Tulpaner kan verkligen åldras med behag och till och med bli vackrare :) Däremot har jag misslyckats flera gånger när jag tänkt att - jamen jag ska bara skära av dem lite och sätta tillbaka... Det har inte blivit samma charmfulla behag.

    Ha en fin helg! Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.