Sabelhagens olivlund

onsdag 20 februari 2019

Myskväll






En solig onsdag idag, äntligen har jag laddat upp med lite energi. Landat i sköna soffhörnet efter kvällsrundan med Lykke. Vi kommer försöka få till fler och längre turer nu när kvällarna blir allt ljusare. Ser så mycket fram emot det. 

Brasan sprakar och vi myser och sitter tätt tätt intill varann i soffan. 
Älskar att mysa till det på vardagskvällarna, man kan inte bara leva för helgerna. Vi tänder allt som ofta en brasa och vi kan inte förstå hur vi "klarat oss" utan en kamin förut:) 


Jag åkte vägen om stan på min väg hemåt från jobbet, och kan hända att jag gick inom Morris och köpte ett par så jäkla snygga jeans. Så nöjd och jag måste visa er inom kort. Skulle köpt en bunt blommor också, men det glömde jag helt bort. Så det blev ingen onsdagsbukett här hemma:).  






Äntligen har jag fått tummen ur och plockat bort min rumsgran som stått på skänken sedan innan jul. Gräset står där tillfälligt, jag känner att jag behöver något som ger ett maffigare intryck. En större krukväxt i snygg kruka. 






Daniel la precis in lite mer ved i brasan och gick upp i köket för att fixa till en liten charkbricka, undertiden planerar jag lite för hur det kommer bli när våra nya ljusare kuddar snart är färdigsydda hos Slettvoll. 

Nu ska vi snart se på Sveriges Mästerkock. 




Kram M 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.