Sabelhagens olivlund

lördag 17 januari 2015

Ljusa blå toner


Hänger på Charlottas utmaning trädgårdsfärger denna veckan. Kika in här och se mer i ljusblått. 

Klematis Blekitny Aniol/Blue Angel 


Förgätmigej 
Akleja 

Blågull, akljea, blågull
Akleja, näva 'Mrs Kendall Clark', blågull 





Vilken skön morgonprommis med Lykke. Hon träffade sina hundkompisar och de hade så jättekul tillsammans. Fart och fläkt i skogen:) 


När vi kom in och hade fixat frukost och satt med tända ljus började det blir grått och trist med blötsnö. Trist. Hoppas det slutar snart. 




Ha en härlig helg 



Kram Maria 








16 kommentarer:

  1. Ååå så fint, lyse blå blomster er så vakkert.
    Din klematis er nydelig og fiolene er bare så flotte.

    God helg til deg.

    SvaraRadera
  2. Så många fina bilder på ljusblå blommor du har. Aklejen är vacker, tycker det är svårt att fota den och få fina bilder.
    Här har vi nästan solsken det känns rät bra.
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Ljuvliga blommor! Och en vacker färg som det gärna får bli mer av i min trädgård framöver :)

    Trevlig helg!

    Kramar aka

    SvaraRadera
  4. Förgätmigejen är ljuvlig. Längtar till våren då ja sett dina fina bilder. Trevlig helg! Marika

    SvaraRadera
  5. Härligt, så många ljusblå blommor du har hittat!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Ljusblå akleja var jättefint, tror aldrig
    jag sett det förut. Hoppas ni får bättre väder
    snart, och ha en bra helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  7. Fräscht med ljusblått.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hei! Lyseblå blomster er nydelige. Disse var veldig vakre. Skal se etter lyseblå akeleier. God helg! Klem Anne

    SvaraRadera
  9. Smukke lyseblå blomster.
    Den lyseblå akeleje er vidunderlig!
    God weekend.

    SvaraRadera
  10. Så mycket fint du visar! Den där lite randiga var ju för läcker. /Anette

    SvaraRadera
  11. Åhh detta behövde jag, en härlig mix av ljusblått! Förgätmigej...finns det något vackrare?? Tror inte det...
    Tack för alla fina bilder!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  12. Vackra färger! Klematis Blekitny Aniol har jag varit sugen på länge.

    SvaraRadera
  13. Det var många sötingar!

    Fortsatt trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  14. Tack för tipset. Gillar Charlottas trädgårdsfärger. Och så gillade jag din 'Mrs Kendall Clark'. Jag som inte ens tycker om nävor.. ;) Kramar!

    SvaraRadera
  15. Vacker färg!
    Jag har letat runt lite efter någon fotoutmaning att hänga på. Får se vilken jag fastnar för. Den behöver inte vara trädgårdsrelaterad men jag vill använda mina bilder mer.

    Sol och kall otrevlig vind här idag. Höll mig mest inomhus.

    Kramar

    SvaraRadera
  16. Jag får en välbehövlig himmelskick den här grå måndagen, när jag kikar på bilderna. Många tacksamma långblommare i det fina kollaget. Klematisen gillar jag lite extra. Kanske för att jag går och drömmer om störar och ställningar med klättrande så'na :)

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.