Sabelhagens olivlund

onsdag 28 januari 2015

Piggas upp :)


Tänk att man kan bli så glad och pigg av en bukett tulpaner. Jag gjorde två buketter i söndags, en som jag satte på köksbänken och en hamnade på pallen. HÄR kan ni se mer tulpanfrossa om ni vill:) 
Tänkte att den på pallen skulle få lite mer uppmärksamhet. 
Jag har liksom lovat mig själv att jag ska försöka ha färska blommor hemma ofta ofta nu framöver. I alla fall till man kan börja plocka in från trädgården. 



 Gjorde en liten bukett av vaxblomman som blev över och satte i en vit vas. Med båda buketterna blev ett litet rosa hörn, och jag rotade i mina gömmor efter matchande ljuslyktor, men ingen lycka där tyvärr. Blir nog att köpa nya pastelliga lyktor:) 



Redan onsdag idag, veckan tickar på. 
Snön som kom i helgen har nu regnat bort. Enstaka plogade snöhögar finns kvar, men annars mest barmark. 


 MITTIVECKANKRAM  











16 kommentarer:

  1. Åh dessa älskade tulpaner! Ja idag kör vi extra med tulpaner du och jag hi hi. härligt....gillar din fina bukett, visst är det fint med vaxblommor till tulpaner.
    Ha en skön dag!
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  2. Visst blir man glad av dessa vackra tulpaner. Undrar hur många sorter det finns egentligen. Du har så många fina i dina buketter. Här hos mig är de vita just nu.
    Ha en skön mitt i veckan dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Beundrade buketten och färgerna redan förra gången!
    Så fint du/ni har där hemma!
    Ha det gott! /Laila

    SvaraRadera
  4. Hallå där!
    Jag satt å tänkte på dig i gårkväll och undrade varför i herrans namn jag aldrig såg någon uppdatering från dig....
    Så fick jag se...att du inte fanns i min länklista längre.....fattar ingenting....för ett tag sen rensade jag bort bloggar som aldrig uppdateras...måste ha råkat ta bort dig då..:( Jaja...nu är du tebaks igen i alla fall..;) Å jag har läst ikapp...
    Jag dööööööör över de vackra bilderna från kusten....du är så duktig o Lykke är ju sååååå fin och klart man inte vill gå till bilen då det är så där vackert. å ert köööööööök...ååå så fint! Jag hade också valt marrakesch kaklet.
    Jag har ju en fin rottinghushållspappershållare till mitt papper så det ser mer ut som en hög korg som står på bänken. Tyvärr hittar jag inga sånnan någonstans.... Men ibland måste ju det praktiska gå före det vackra...jag flyttar nästan alltid bort vår fula soda streamer då jag fotar i köket..;)
    Å vad mycket knoppar du har i trädgården redan.
    Jag som gillar snö längtar också till våren nu.
    Kraaaaam Katarina

    SvaraRadera
  5. men just ja......ljuuuvliga tulpaner..;)

    SvaraRadera
  6. I come here from Bente "Hearts and White Lilies". I discover a wonderful blog with striking images, items and I think we share the same passions...
    Wishing you a happy day,
    your new follower
    Oly

    SvaraRadera
  7. Ja tulpaner piggar upp, jag har också en bukett i köket.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Sååå snyggt! Vaxblomma favorit här.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  9. Underbara buketter och pallhörnan ska du absolut använda :)
    Den blå blomman har jag tyvärr inget namn på , den växte på slyliknande buskar vid en liten sjö bland bergen i Provence , den dök upp i kurva på en smal serpentinväg och det fanns en liten rastplats där så vi stannade och då fotade jag. Det var mitt i stekheta sommaren men blommorna såg nästan ut att komma från våren...inte mkt bladverk men färgen var ljuvlig tyckte jag !
    Kram Anna

    SvaraRadera
  10. Klart man skall unna sig färska blommor så här års, det måste vi bara ha, i väntan på blommor från egna täppan!

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  11. Helt rätt att pigga upp sig mitt i veckan. Allt behöver väl inte vara till helgen. Här äter vi gott mitt i veckan för att förgylla vardagen. Super fin bukett.
    Imorgon skall jag till en tulpanodling så jag hoppas jag har lite med mig hem.
    Allt gott
    Annika

    SvaraRadera
  12. Åh så snyggt! Piggar verkligen upp! Jag ska köpa nya snittisar imorgon!
    Vad fint du har det! Så snygg bricka på bänken!
    Kram och ha en fin torsdag vännen! Snart helg...
    /Maria

    SvaraRadera
  13. Så jättefint! Visst är det roligt med levande blommor i hemmet. Jag brukar också försöka ha något i köket, piggar verkligen upp. Fast i Wales är inte tulpaner någon stor grej, men man kan hitta dem här och där.

    SvaraRadera
  14. Underbara tulpaner, så skönt med lite vårstämning! Har lovat mig att inte köpa tulpaner förrän alla fina amaryllisar har blommat över... ;) Snart så!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  15. Så fint du fått i köket. Blir ju extra roligt
    och ha blommor där nu, härlig bukett
    Kramar/AM

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.