Sabelhagens olivlund

onsdag 21 januari 2015

Mina mörka skönheter


Fortsätter min lilla "rosserie" och idag blir de de mörka skönheterna. 



Rosa Gallica Frankfurt, Cardinal de Richelieu, Princess Ann 
Flammentanz (?), Rose de Recht, Wild Edric
 Great Western , Single Cherry, Leonardo da Vinci

Russeliana 

Gillar även andra mörka växter. 











  Hoppas ni har en skön mittiveckankväll.
Det är så härligt att jag har möjlighet att sluta vid 14:30, då hinner man lite mer på eftermiddagen. 
Snart ska vi åka och klippa klorna på lilla fröken, vi åker till zooaffären och gör det, så smidigt. 



 Ha det gott 



Kram  







12 kommentarer:

  1. Många fina!
    Låter helt underbart att sluta så tidigt :). Jag kör oftast hem ca kl 16.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det finns så många vackra rosor att det är svårt att välja tycker jag. Mörka växter ger ett lyft till alla rabatter och får det gröna att framhävas så bra. Gratulerar till att du kan sluta lite tidigare det är så härligt nu när det snart, om 60 dagar, är vår.
    Ha en fin kväll
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Hei! Vakre, mørke skjønnheter. Blir glad av det. Ha det godt! Klem Anne

    SvaraRadera
  4. Visst är det skönt att ha en "kortare" dag, men jag börjar redan 6:15, när jag slutar 14:30, så den är rätt lång ändå ;)
    Så mycket fina blommor, man längtar till vår och sommar när man ser dem... =)
    Kram och ha en fortsatt fin kväll, vännen!
    /Maria

    SvaraRadera
  5. Åhhh vilka skönheter! Har snart en hel bok med namn på rosor jag vill ha, alla tipsen är från dig!
    Tack för din rara kommentar på min blogg och du...VÅGA DRÖM och gör det du vill! Du kan, jag lovar...
    Varm kram från mig,
    Titti

    SvaraRadera
  6. Så fina, lycka och ha alla dessa skönheter i
    sin trädgård. Den nästan svarta Nävan (tror det
    är en Näva) är fantastisk.
    Varm kram/AM

    SvaraRadera
  7. Wow så toksnyggt ditt kök har blivit, stort gilla på det, du måste vara supernöjd. Tycker också de här mörka skönheterna är ljuvliga, helst när de nästa går åt svart, såå fint. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Så snygga rosor och perenner! Vet du namnet på den mörka tulpanen? Så fin. Skönt att du kan sluta tidigare, det är sådant som ger lite extra energi tillbaka.
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  9. Så många fina rosor! Letar just efter tåliga klätterrosor i olika färger, ska kolla upp din "bukett"!
    Ha det gott! Laila

    SvaraRadera
  10. Lekre mørke skjønnheter! Du har så mange vakre roser :)

    Ha en fin kveld, Maria

    Klem, Marit

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.