Sabelhagens olivlund

fredag 2 januari 2015

Snyggaste metallboxen i mässing


Har länge kikat på de ursnygga metallboxarna. Och nu har jag en i min ägo:) Så nöjd:) 
Det blev en i mässing från Affari, köpt i favvobutiken Grandmas. 
Mina julklappssmycken ligger där i 
 Trodde först den skulle bli för stor, men nu känns storleken är perfekt 

 Tycker det är så fint att botten också är i mässing, på de andra jag sett har det varit glas. 
Nu ska ju inte boxen stå på skänken i vardagsrummet, utan den ska in i sovrummet. Men jag vill fixa iordning där inne först. 
Vi har stora planer för sovrummet, men om det inte blir som vi tänkt ska jag i alla fall måla om och försöka få till lite hotellkänsla på de få kvadratmetrar vi har. Japp, tror det är 6m2:) 

I går blev jag lite sugen på att vara i trädgården. Men jag hann bara kolla till julrosorna innan regnet kom. De är på gång, hoppas det blir mer fotovänligt väder snart. 




Kram på er 















10 kommentarer:

  1. Dom lådorna är fina har en sen gammalt med glas i botten, Det var faktiskt bättre med mässingen, lite lättare att placera tror jag.
    Kul med nya projekt, spännande att se vad det skal bli av det.Just nu har det börjat blåsa här Ska ju bli storm över våra trakter,det regnar med, så en innedag får det nog bli idag
    Ha det så skönt på det nya året
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Vilken fin box! Den gjorde sig där men jag är säker på att den blir minst lika fin i sovrummet. Ja, det kom lite regn igår kväll, men den där stormen den har nog tagit en annan väg för här blåser bara lite som vanligt.
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Godt Nytt År, Maria! :)
    Så flott boks!

    SvaraRadera
  4. Åh, så fin! Jag har en variant från HM, i koppar, men det är nog glas i botten på den med, är jag rätt säker på. Har också min i sovrummet, på sängbordet.
    Spännande med sovrumsförändring! 6 kvm... då är du bra på att planera/disponera ytan! =)
    Kram och ha en fin fredagkväll!/Maria

    SvaraRadera
  5. Jo, lite lite trädgårdssug börjar allt komma...Fast samtidigt så känns det ju inte som om vintern ens har börjat ännu! Härligt att få längta lite, tycker jag!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  6. Jättesnygg! Verkligen! Hoppas du har fått en bra start på året...ganska skönt med vanlig vardag igen faktiskt!
    Kramis,
    Titti

    SvaraRadera
  7. Så fin den er! Sånn har jeg ikke sett før. Du har så mye fint hos deg :)

    Ha en fin helg!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  8. Jättefin box, och att den är stor var
    extra fint. Låter spännande med sovrummet.
    God fortsättning och kram
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  9. Utrolig flott, og smykkene var jo super lekre.
    Ønsker deg ett riktig godt nytt år.

    Klem Vivi

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.