Sabelhagens olivlund

fredag 9 januari 2015

Mysig rea


Jag köpte sköna myskläder på rea här om dagen. 
Jag har nästan bott i dem sedan jag köpte dem, så mjuka och sköna. 
Det är nästan det första jag gör när jag kommer hem från jobbet, byter till mjukare kläder. 


Så skönt med fredag, ska städa lite och sedan börja fixa med maten. Det blir grillat med potatisgratäng. Jag köpte ett ekologiskt vin på vägen hem, jag har inte druckit det förut så det ska bli spännande:) 



 Mysbyxor Lexington 
Tröja Hunkydory



Det går framåt med min kofta. Jag har inte stickat alls så mycket under julen som jag trodde. Det har varit så mycket annat jag velat göra också. Men jag har ingen brådska att få den färdig. Men i kväll blir det nog några varv, är lite sticksugen:) 
Bakstycket och vänster framstycke är färdigt. 




Här vräkte snön ner förut, stora flingor hela förmiddagen. Men det blir mest slask av det, och det mesta är borta redan. Inte mig emot:) 

Dags att ta tag i den där dammsugaren:) 
Ska sätta på ugnen först, för nu blev jag jättesugen på kladdkaka:) 


Önskar er dem mysigaste helgen


FREDAGSKRAM 









19 kommentarer:

  1. Vad härligt, jag har Aldrig varit någon myskläderperson, alltid haft jeans vilket jag tycker är superskönt. Men på sistone har jag allt oftare dragit på mig mina gamla afropowerbrallor, det är för att jag börjat yoga, och det funkar inte att göra nåt injeans. Alltid redo, liksom. Tror jag ska köpa fler bekväma plagg, ha ha.

    Ekologiskt vin gillas, vi dricker inte så mycket vin, det är mannen i huset som handlar, men ibland har det dykt upp någon ekologisk, kul!

    Jenny

    SvaraRadera
  2. Du är ju en hejare på att sticka, så slätt och fint. Hoppas vi får se dig mannekänga sen : )

    Trevlig helg
    Anette

    SvaraRadera
  3. Så snygg koftan kommer att bli, jättefint mönster på den. Mjuka och sköna plagg du hittade! Det är skönt att ha det under den här inneperioden, tids nog blir det praktiska trädgårdskläder efter jobbet eller hur? ;) Var i stan idag och hade turen att hitta en snygg svart blus med blommor liksom lite "utslängda" på den, blev så glad. Funkar lika bra nu på vintern med en kofta som till sommaren, gillar sådana plagg skarpt.
    Önskar dig en riktigt fin helg!
    Kram Kristina

    SvaraRadera
  4. Det där vinet har vi druckit! Riktigt gott! Vi drack det på Fjäderholmarna i somras (fanns på bild på bloggen i årskrönikan också) och jag hoppas det är gott även hemma hos dig! Så det inte bara var den där magiska stämningen på klippan som gjorde det gott! ;) =)
    Ser ut att bli en fin kofta! Och vilka fina mysplagg du fyndat! Jag går sällan i mysplagg annat än på helgmorgnar innan jag kommit i de "riktiga" kläderna. Men det beror nog mest på att jag inte har några snygga... hahaha... får nog shoppa lite nytt. Jo, en Bondelid-dress har jag ju, när jag tänker efter ;)
    Ha en trevlig helg och njuuut nu vännen!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  5. Koftan ser verkligen ut att bli fin. Det går framåt med min poncho också. Den har jag lite bråttom med för jag tycker den har sådär murriga färger. Inget man har på våren eller sommaren precis. Den är i ull dessutom. Halva är gjord nu och jag började i måndags så det går ganska bra tycker jag.

    Myskläderna ser jättesköna och fina ut.

    Ha en skön helg!

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hei! Jeg har fått kjempedilla på å strikke etter mange år uten strikketøy. Strikker putetrekk. Det må være enkelt. Blir så imponert over hvor jevnt og fint du strikker. En riktig god fredagskveld og nyt maten! Klem Anne

    SvaraRadera
  7. Vilka fina myskläder. Jag är ingen mysklädesmänniska, men det beror nog på att på sjukhuset har man ju alltid pyjamas när man jobbar, så när man är ledig vill jag vara lite mer uppklädd. ha en skön kväll.
    Kram Helena

    SvaraRadera
  8. Här vräker snön ner nu, ska hålla mig
    inne idag. Jättefina kläder du fyndat och
    koftan kommer bli fin till dom byxorna.
    Ha en bra helg
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  9. Så fin jakke du strikker! Du er veldig dyktig til å strikke!

    Her snør det tett nå, men håper det slutter. Vil ikke ha mer vinter :)

    Ha det godt!

    Klem, Marit

    SvaraRadera
  10. Hallå igen!
    Är det inte en sötväppling?
    Bladen stämmer inte med de drakmynta jag har vit & rosa. Bilden hos Hortogreen den stämmer inte med din bild heller...jag blir förvirrad ;)
    Tycker din är så himla fin!
    KRAM från mig!

    SvaraRadera
  11. Hej Helena. Nu blir jag med förvirrad;) För du har ju helt rätt att bladen inte stämmer. Jag har fått fröpåsen från AoT fröbytarforum, och där stod det Drakmynta på påsen. Jag gjorde inge vidare efterforskningar:)
    Kanske är det sötväppling, de ser mer lika ut i bladen.
    Vill du ha frön? Påminn mig i så fall, så ska jag försöka ta frön. Är dock inte så bra på det, men jag ska försöka:)
    Kram Maria

    SvaraRadera
  12. Här är det lördag och snöblasket har just ersatts av sol :) Ett annat vitt ekologiskt vin som är en favorit här 'La Brochet'.

    Så härliga vita växter du visar. Ska titta in hos dig när det är dags för vita rosor.

    Snygg kofta i en favoritfärg. Har du lust att berätta hur mönstret för smocken görs? Har ett garn jag vill göra det på. Mönstret jag har så broderar man det efteråt och det är ju rätt trist... ..man är ju liksom färdig när det är färdigstickat :)

    Ha en go' helg! Kram, Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Carina. Jag mailar dig smockmönstret.
      Kram

      Radera
  13. Här är en till som gillar att gå i myskläder. Eller mys och mys - mer bekväma kläder som tål att skitas ner lite! :-)
    Är som du och byter ofta om när jag kommer hem på kvällarna! Då känner jag mig ledig!

    Kram // AH

    SvaraRadera
  14. Åh dessa härliga myskläder! Lördag och det både regnar och snöar, vi får se om det blir någon storm i natt...
    Ha en skön kväll!
    Varm kram,
    Titti

    SvaraRadera
  15. Jag gör precis samma! Hoppar i myskläderna så fort jag kan. Inte för att jag är speciellt uppklädd på jobbet men det är ändå skönt att komma ur strumpbyxorna och lufsa runt i mysisar. Jättefin kofta du håller på med. Jag är lite hemligt avis på alla som kan sticka. Det är verkligen inte min styrka... ;)
    Superfint inlägg med alla vita växter. Fick mig att börja klura på något liknande.
    Stor kram!

    SvaraRadera
  16. Det er det første jeg også gjør- skifter til mys klær med en gang jeg kommer hjem :) Herlig med nye- og rea er bra :)

    Nydelig mønster på det du strikker- gleder meg til å se det ferdig :)

    Det snør masse her også i dag- så akkurat i dag var det veldig ok å holde seg inne.

    God kveld klemmer Monica

    SvaraRadera
  17. Åh vilken fin kofta du stickar! Myskläder är nog det jag går i mest egentligen. Jättefina var dina! Kram Pernilla

    SvaraRadera
  18. Så flotte myskläder :-) Og kofta du strikker blir ordentlig lekker, gleder meg til å se den ferdig. Ha en fin helg :-)

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.