Sabelhagens olivlund

onsdag 19 december 2018

Inga julklappstips men väl något annat mysigt




Hoppas ni har det bra denna mittiveckankväll. Onsdagen före jul, tänk att nu närmar sig julafton med stormsteg. 
Här är det skönt soffmys med tända ljus och en julfilm på Netflix.   Det är ju en del fixande och grejande nu inför julhelgen, men jag tror vi har det mesta under kontroll:). 
Glögg och annat köptes på vägen hem förut, och lax och hjortronsås (det godaste som finns i juletid) köper vi nog på fredag. Skulle vilja baka någonting mer, får se om det blir så. 
 På lördag kommer mamma och pappa och bor hos oss några dagar. 
Julafton är hos oss i år

Men oj så mycket folk det är på stan nu. Jag åkte vägen om och köpte julpapper och servetter. Folk fikar och handlar som aldrig förr:). Härlig julstämning råder:). 
Jag har köpt färdigt julklapparna, och det känns skönt. Har beställt en del på nätet och köpt lite i butik, gillar mixen. 

Jag ger er inga julklappstips, men jag hoppas ni kikar in här ändå:).
Här får ni en skön promenad vid havet, bästa bästa. Olika nyanser av grått, men ändå så himla underbart. 
Än en gång pratar vi om hur glada vi är att vi flyttat hit till havet. 
Älskart:) 













Två arbetsdagar kvar innan så otroligt skön och välbehövlig julledighet väntar. 
Två veckor av underbar tillsammanstid <3. 





Kram M 









3 kommentarer:

  1. Hei Maria!
    Steinmurer er håndtverk og kunst, Vakkert
    Klem anne

    SvaraRadera
  2. Heej, hittade dig på ig precis! God Jul🤶

    SvaraRadera
  3. Ja, nu går det i en rasande fart! Jag ska lägga in mina sillar idag och så lite annat fix, för sedan imorgon, blir det ett dygn i huvudstaden med bara mys och inga julförberedelser alls! ;) =)
    Kram/ Maria

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.