Sabelhagens olivlund

söndag 9 december 2018

Bästa morgonrundan och HJÄLP - min blogglista har försvunnit




Nyanser av grått ute idag igen, men inget regn..ännu... Vilken underbar morgonrunda vi fick, så stilla och lugnt på havet. 
Lykke ville helst gå och lukta på alla rådjursspår hon kunde hitta. Men vi ville ju ha lite fart på promenaden:). 
Hur som helst var det så skönt ute, och när vi kom in igen så fixade Daniel godaste frukosten med lax och vildsvinskorv (från Tjolöholms julmarknad vi var på). Jag grejade, la in en maskin tvätt och tände andra ljuset i nya ljusstaken. Andra advent redan idag, tiden flyger iväg mot julafton. Jag hänger inte riktigt med, kom på mig själv att tänka på att planera Williams födelsedag. Men den har ju redan varit för en månad sedan:). Haha, tala om att vara lite snurrig:) 



Och alla ni fina som brukar vara här inne, tack för alla söta hälsningar ni lämnar efter er. Ni förgyller min vardag. 
Men nu har HELA min blogglista försvunnit... 
Jag la till några ny bloggar i går som jag hittat. Vet inte om det var det som fick det att bli fel. För nu är hela listan borta från min blogg. 
Tycker det är så himla märkligt, för jag brukar lägga till bloggar och inte har det krånglat förut. 
Men men nu är den i alla fall borta. Så nu behöver jag börja om på nytt men en ny lista. Jag vill ju helst inte tappa bort någon på vägen. Så om ni tid så lämna gärna en liten kommentar så är det lättare för mig att lägga till dig igen. 







I går köpte vi nya mörkgrå ljusstakar till allrummet, det blev jättebra. Ska också sätta upp pappersstjärnan i sovrummet senare idag. 
Det tar sin tid att komma underfund med hur man vill ha det i ett nytt hus:) Men det får det göra:) 


Ha en fin andra advent 




Kram M













14 kommentarer:

  1. Hei Maria!
    Så dumt at din bloggliste er borte. Jeg vil gjerne følge deg videre :)
    Ja, tiden går utrolig fort.

    Klem, Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag förstår inte hur... men jag börjar om från början. Och självklart är vi fortsatt bloggvänner <3
      Kram Maria

      Radera
  2. Konstigt med att din blogglista bara har försvunnit så, vet inte så mycket om sånt själv men hoppas den dyker upp igen. :)
    Att det snart är jul har jag inte alls hängt med på. Tycker inte att man får den känslan ute, fast jag uppskattar i och för sig att det är mildare ute och ingen snö. :)
    Ha en fin andra advent!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag förstår inte hur det kunde hända, men det går ju att lägga till igen. Bara det att det är lätt att missa någon blogg man gillar:). Ingen vidare julkänsla ute, hade gärna haft nollgradigt och sol. Eller vilken temperatur som helst, bara solen ville visa sig:).
      Fin kväll till dig
      Kram Maria

      Radera
  3. Hej från mej :-) Ha en trevlig andra advent . kram B

    SvaraRadera
  4. Fina foton som vanligt. Så frusterande för dig att din blogglista försvunnit. Du tror inte att den ligger dold någonstans i 'sidkällan'? Ibland räcker det ju att ett enda tecken blir fel för att något otrevligt skall inträffa. Härligt att blåsten och regnet försvunnit. Här var det nästan storm. Ha det bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo jag trodde den bara hade lagt sig någon annanstans, men jag har letat runt och hittar den inte. Så nu har jag börjat om:).
      Fin andra advent till dig
      Kram

      Radera
  5. Hmmm... är det inte bara själva widgeten för att visa dem som försvunnit, dvs länkarna finns kvar? På wordpress ligger länkarna på ett ställe och sen hämtar en widget in dem. Låter märkligt att plattformen skulle ta bort alla i ett enda tryck..

    Kram och lycka till! Carina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Något knas är det. Jag har letat runt, men kan inte hitta dom någonstans. Så nu har jag börjat om:)
      Kram

      Radera
  6. Hei!
    Vakre, stemningsfulle bilder.
    Ha det godt og lykke til med blogglisten! Klem Anne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :).
      Jag kunde inte hitta min blogglista någonstans, så nu har jag börjat om igen:)
      Kram och ha en fin adventskväll

      Radera
  7. Avskyr dator- och teknikstrul! Kanske för att jag är sååå oteknisk! Jag vill bara att det ska funka liksom!

    Kraaam Jenny

    SvaraRadera
  8. Härliga bilder trots gråskalan :) Jamen ibland lever blogger sitt eget liv, jag vågar tusan inte ändra mycket där tyvärr, jag är sååå oteknisk också!!!
    Ha en fortsatt fin vecka.
    Kram Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.