Sabelhagens olivlund

torsdag 6 december 2018

Ny ljusstake i köket och första tulpanbuketten i vasen från Ernst






Första tulpanbuketten 'in da house'. Måste vara rekord för att vara mig:). Tror aldrig jag haft tulpaner inne så tidigt som innan jul. Snygga papegojtulpaner i vitt och grönt. Så fräscht. Jag hade kvar järnek sedan förra veckans rosbukett, (Här kan ni se den om ni villså jag klippte av dom lite och så fick de bli en bukett ihop med tulpanerna. Buketten passade som en smäck i nya Ernstvasen. 

 Nya ljusstaken är på plats i köksfönstret. Så snyggt med bågform i grafitgrått och silverbeklädda ljushållare som smälter så bra in med den mörka stenskivan. Jag känner att jag hittat rätt i hur vi vill ha det i köket nu i juletider. 








Huset är städat, vi har handlat mat inför helgen. En sväng förbi systemet blev det också. 
Jag sitter i soffan med ett glas vitt och en skål med Lindt choklad i knät, mums,  och ska strax se på Ernst på play.
 Daniel håller på och fixar och trixar med internet som just nu ligger nere. William gick till golfbanan och skulle slå några bollar på driving rangen. Tur att det är under tak med infravärme, för regnet öser ner ute. 
Lykke ligger på sin tron av kuddar i soffan. 



Hoppas ni alla har en fin torsdagskväll 




Kram M 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.