Sabelhagens olivlund

söndag 23 december 2018

Dan före dopparedan




 Hoppas ni har det bra såhär dan före julafton. 
Fjärde advent idag. 
Jag kan inte låta bli att undra vart december tog vägen, eller egentligen har väl hela hösten gått fort. Och vips så är det jul:). 
Och nu går vi ju också mot ljusare tider, lovely!
Vi hade lite vitt på marken i början av veckan, men det har regnat bort. Tror inte det kommer snöa något alls innan i morgon. Vet att en liten bit inåt landet har de mycket snö, men här vid kusten är det rätt skralt på snöfronten. Minusgraderna i natt gjorde att det blev lite frostigt i alla fall:). 

I går var vi och hämtade mamma och pappa vid tåget, de ska vara här hos oss över jul. Så mysigt. 
Vi känner oss i fas, det mesta är klart. Ska hämta ut den sista julklappen på utlämningsstället, och kompletteringshandla lite. Några julklappar ska slås in, sedan så är vi redo för julafton. 



Jag tror jag varit snäll i år, för jag har allt sett Daniel komma hem med flera påsar med julklappar i:). Haha, jag blir som ett barn på julafton, älskar paket:). 
I morgon kommer Daniels föräldrar och syster och Williams kusiner hit. Och mopsarna och Zoékatten förstås. 
Så vi blir några stycken, så mysigt. 



Julbuketten är på plats, vita tulpaner och eukalyptus i all enkelhet. 
Nya gråa ljus till lyktorna  



Så galet nöjd med min nya adventsljusstake från Skultuna 






Nu dags att plocka fram lite brunch här, och det godaste jag vet i juletider.
Varmrökt lax med hjortronsås. Mums. 





Ha en underbar dan före dopparedan. 
Och glöm inte av att njuta 



Kram M 


3 kommentarer:

  1. Så fint ni har det och buketten är väldigt vacker.
    Önskar er en mysig och avkopplande jul!
    Kram från oss!

    SvaraRadera
  2. Så vakker bukett med tulipaner!
    Jeg ønsker deg og din familie en riktig god jul!
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Va mysigt ni har det, härligt att fira jul i ert nya hus kan jag tänka, och fin gran har ni med!
    Önskar er en fin och God Jul!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.