Sabelhagens olivlund

tisdag 25 december 2018

Underbara Julafton



I år hade vi julafton här hemma hos oss. Så himla mysigt. 
Vi öppnade paket på förmiddagen innan släkten kom, för att vi i år bestämt att inte byta julklappar med oss "vuxna". Bra beslut:) 

Lykke var supertaggad och låg och väntade och väntade på att William skulle vakna och komma ner och dela ut hennes julklappar. Sötfia:). Tillslut kom han då, och Lykke kunde slita upp sina paket och hon var hur glad som helst. 



Tröttsamt det här med paket, så en skön powernap i soffan kändes helt rätt:). 





Jag började duka, tänker att jag inte ägnar någon uppmärksamhet åt julaftonens dukning här, utan tar den i ett helt eget inlägg i veckan 




Min pappa och Lykke har en slapp stund framför tv'n  innan gästerna kom. Tror det här var precis efter Kalle Anka.  


Så kom dom då och  vi hade en mysig julaftonskväll tillsammans 
Vi åt och åt tills magen stod i fyra hörn 
Bilderna är lite hipp som happ, jag är rätt kass på att fota medans vi har gäster:). Men ni får ta det som det är, med jag hoppas ni känner den härliga stämningen i alla fall:) 










William med sin farmor och kusin P


Godaste Ris a la Maltan hade Daniels mamma (farmor) gjort 




Sötaste Zoékatten 




Utanför hade vi tänt marschaller och se på vår stora fina julbock. Har helt glömt att fota och visa er den. 



Får visa er mina julklappar en annan dag. Kan väl säga att jag är såå nöjd:). 
Japp jag vet, jag är barnsligt förtjust i att få julklappar :) 


I dag har vi en slapp och skön Juldag. 
Den har mest bestått i julmatsrester och en lång härlig promenad runt Särön. Och kan ni tänka er att solen äntligen visade sig idag. 



Kram M 







4 kommentarer:

  1. Härliga och fina bilder! Solen visade sig idag också och det var t o m ett vilt fågelkvitter utanför...Jag försöker bota min förkylning med julmust och apelsiner ha ha!
    Kram från Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :). Åh så trist Titti, krya på dig. Underbart med fågelkvitter, vi hör mest kanadagässen eller änderna;).
      Kram

      Radera
  2. Så fine bilder ! Ser ut som det var en fin og stemningsfull dag .
    Klem Christina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.