Sabelhagens olivlund

onsdag 5 december 2018

Julbord i ny klänning






Vilket julbord vi var på i lördags, helt magiskt gott:). 
Våra vänner hade bokat bord på "Salt och Sill" som ligger på Klädesholmen på Tjörn. Restaurangen låg helt fantastiskt precis vid havet, i äkta skärgårdsmiljö. Bara lite vitt på marken som fattades. 

Först bjöds vi på glögg i sjöboden intill, innan vi intog själva julbordet i restaurangen. Det var ett julbord med hur mycket gott som helst från havet, många klassiska rätter från Bohuslän. Jag åt äggost för första gången, och oh my så gott det var. Det fanns säkert 60 olika sorters sill, Daniel provade mest de säkra korten som senapssill, men smakade även 'romsill' och 'singel malt sill', men han var ju tvungen att lämna plats för allt annat gott också. Jag gick loss på laxen istället, tycker inte om sill:). Tre vändor på det kalla bordet innan det blev lite småvarmt och dessert. Ris a la Maltan med björnbärs sås var supergod. 



Jag hade min nya klänning från Mos Mosh på mig. Så nöjd.
Älskar de breda manchetterna med fransar och knappar. 
Verkar vara slutsåld, men jag köpte min  här  






Vi åt och åt till magen stod i fyra hörn. 
Sedan åkte vi hem och lämnade bilen, och promenerade bort till våra vänner och fortsatte kvällen med vin, ost och kex. 
De introducerade oss också för att spela sällskapsspel. 
Det har varken jag eller Daniel gjort sedan William var liten. Men det var riktigt kul:). 


En lördag som gör en varm i hjärtat




Kram M 

















2 kommentarer:

  1. Så mycket gott på tallriken och klänningen är verkligen jättesnygg på dig.

    SvaraRadera
  2. Det lät som ett härligt sätt att inleda resan mot jul :) Vi spelar sällskapsspel ibland och väldigt ofta kort. Det är himla kul och uppskattas av alla generationer.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.