Sabelhagens olivlund

fredag 7 december 2018

Skultuna adventsljusstake i mässing








Jag fick vänta några dagar extra på den, men det var det väl värt. För det är helt klart en jättesnygg adventsljusstake och den passar helt klockrent in i vårt vardagsrum. Jag var lite "orolig" för att den skulle kännas för 'klen', och inte vara så gedigen som jag ville. Men när jag öppnade den fina svarta låda som den kom i så kändes den så tung, och mässingen var i en så fin färg. Den var helt klar över förväntan. Så nöjd:). Jag hade inte sett den på riktigt innan jag beställde den Här

Vi gillar den varma ombonade känslan, och jag jobbar vidare på att få till den i vardagsrummet. De krispiga vita liljorna bryter av bra. Och sprider sin väldoft i hela huset. 
Jag köpte mörkgrå kronljus på Lagerhaus och det blev fint till. 






Vi sitter  i soffan och känner fredagslugnet infinna sig. Och även denna kväll smattrar regnet mot rutan. Börjar bli lite småtrist med allt regn, var tog solen vägen?
 Men vi är lediga och har en hel helg med underbar tillsammanstid. Bästa bästa <3. 


Nu letar vi efter en julfilm på Netflix, har avverkat några i veckan. Men jag kan inte få nog :). 


Ha en fin fredagskväll och en skön helg 




Kram M 









1 kommentar:

  1. Vacker ljusstake - kul att Skultuna blivit populärt igen. Jag har sett en, annat märke, som är vändbar för vanliga och tjockare ljus. Inte mässing utan silverfärgad. Vill kunna ställa 4 kraftiga ljus i ljusstake efter alla år med att sätta fast dem på en bricka på något sätt. Sen är det se men inte röra som gäller.

    Ha en fin helg! Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.