Sabelhagens olivlund

måndag 31 december 2018

GOTT NYTT ÅR



Sista dagen på 2018, och nu välkomnar vi 2019. 
Det är året då det händer ;). 

Det har varit ett händelserikt år, vi har hittat vårt hem här i Särö och det är vi så glada för. Vi pratar ofta om att det känns så rätt. 
Många är bilderna från våra promenader med Lykke. 
Jag kan liksom inte låta bli att ta med kameran och fota, årstiderna och vädrets växlingar. Jag fascineras så. 
I går var nog en av de mest fantastiska dagarna vi sett här vid havet, bilder kommer såklart senare:). 

Vårt älskade husbygge går framåt i vår kustby Marina, Kroatien. 
De har uppehåll nu över jul och nyår, men sätter igång i januari igen. Jag har inte visat de sista bilderna ännu, men det kommer. Min årskrönika hamnade mitt i allt :). 



Nyårsafton bjuder på gråväder, så frågan är väl om man ser några fyrverkerier vid tolvslaget. 
Lykke är inte rädd för raketer, men jag hoppas alla smäller med försiktighet och håller sig till tolvslaget för alla rädda djurs skull. 









 Vi är bjudna till våra vänner M & A på nyårsmiddag. Ska bli så trevligt. De bor ju nära så det är perfekt med gångavstånd. Vi har lovat fixa efterrätten som blir Creme Brulée. En favorit på just nyår tycker jag. 


Tack alla ni söta som kikar in här till mig och ibland lämnar så fina hälsningar efter er. Min blogg är ju rätt liten, och det är nästan ingen reklam här. Jag har väl funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra i den frågan. Men just nu trivs jag med precis som den är. 



Gott Nytt År till er alla 



Nyårskram från Maria 











9 kommentarer:

  1. Gott slut och Gott Nytt År till dig, Maria!

    SvaraRadera
  2. Fina bilder! Gott nytt år till er!
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  3. Godt nytår til jer, Maria! Og tak for din dejlige blog fuld af gode billeder og gode stemninger! Jeg holder meget af at besøge den :-)
    Knus fra Nana

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till er! Så glad jag blir Nana:)
      Kram

      Radera
  4. Takk for at du deler ! Jeg gleder meg til nye bilde i det nye året,
    Godt nyttår.
    Klem Christina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Detsamma till dig! Tack för att du "hänger" här inne hos mig :)
      Kram

      Radera
  5. Så fine bilder, og Lykke er bare så søt!

    Godt nytt år! Klem, Marit

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.