Sabelhagens olivlund

onsdag 26 december 2018

Julaftons dukning






Vi har vaknat upp till en magisk annandag, vilket väder. Oh my säger jag bara. Det var nära det inte blev något inlägg om dukningen idag, utan från havet istället:). Men jag spar dom bilderna till en annan dag. Vill gärna visa er julaftonens dukning medan den känns någorlunda aktuell;). 

Jag körde utan duk, ser att ni är många som haft duk på bordet. Men i ärlighetens namn har jag ingen bra duk till vårt matsalsbord. 
Något att leta efter på mellandagsrean kanske;)
Hur som helst... 

Jag dukade i vitt/beige/grått och guld med liiiite rött. 
Juliga fina underlägg i linne från Nyblom Kollén. 
Linneservetterna är också dom från Nyblom Kollén. 
Jag körde på två olika en enfärgad beige och en med röd rand på. 
Vinglas från Orrefors och till vattenglas tog jag Daniels whiskyglas:). 
Köpte nya gråa rustikljus i stearin på Lagerhaus och satte i mässingsljusstaken från Skultuna och även ett blockljus i lyktan från Slettvoll. Samma nyans på stearinljus och våra taklampor:). 
Jag satte en liten form (som man egentligen har till sandbakelser med grädde och hjortronsylt) vid varje plats med ett ljus i. Tycker det är mysigt när det lyser lite extra vid varje sittplats. 
Tulpanerna har jag fått av svärmor, så jag band ihop en bukett här i lördags. 










Jag och Daniel sitter vid vardagsrumsbordet och jag ska strax kika in till er och se vad ni har för er. Daniel sitter och redigerar bilderna vi tog i morse på vår runda runt havet. 
William är på golfbanan och provar sin nya julklappsdriver 


I eftermiddag åker vi (samma gäng som på julafton) hem till Daniels föräldrar för den stora annandagsmiddagen. Kommer bli så mumsigt! 




Ha sköna dagar 



Kram M 










1 kommentar:

  1. God 2.dag jul!
    Så fint du har dekket på. Her hos meg ble det litt mer rødt,men kjenner at til neste år er det ikke sikkert det blir så mye. Man blir ganske fort "mett" av alt det røde.
    Vi er straks på tur til familieselskap,tradisjon tro.
    Håper dere nyter resten av dagen.
    Juleklem

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.