Sabelhagens olivlund

tisdag 4 december 2018

Glöggmys framför brasan





Helgen avrundades med söndagsmys framför brasan med varsin mugg med "vit glögg". 
Så skönt och avkopplande att bara sitta där och "glo" in i brasan. 

Vi brukar inte vara så flitiga med att dricka glögg, men jag blev så sugen sist jag var på systemet att jag köpte med en flaska hem. 

Jag köpte Blossa trestjärnig Silver, en nyhet. 
En vinterdryck baserad på vitt vin som spetsats med både ljus och mörk rom som ger den en kryddig doft och en intensiv karaktär av torkad frukt, rom och honung. 

Kryddig, söt smak med inslag av romrussin, vanilj, torkad frukt, apelsin, mandel, honung och kanel.
Den var supergod, jag rekommenderar den verkligen. 










I går åkte vi upp till landet, hämtade pappa och följde med honom  till sjukhuset. Han skulle Ä N T L I G E N få ta bort sin fixerade halskrage han gått med i 12 veckor, sedan han ramlade ned för trappan och fick en fraktur på en halskota. Så nu är han fri att röra huvudet igen. 

Och min lilla mamma ligger inne på sjukhus. Hon åkte in akut i fredags med gallstensanfall och i går opererade hon bort gallblåsan. 
Det har gått bra, hon är trött såklart men lättad över att det är gjort. 
Hennes gallblåsa har ställt till det med otrolig smärta ett flertal gånger under åren. Men nu är den väck. Och idag får hon komma hem igen. 


Så nu är både Daniel, jag och min mamma utan gallblåsor:). 



Kram och ha en fin tisdag. 
För mig blir det en extra lång dag med föräldramöte på kvällen. 



 M









4 kommentarer:

  1. Så mysigt med glögg vid brasan! Jag brukar också köpa någon Blossaglögg som är rombaserad eller har inslag av rom, eller hur man benämner det ;) I år har jag inte köpt den än, men lite andra sorter. Bland annat Mackmyra och Lilla Hyttnäs, som har en sån fin Carl Larsson-etikett.
    Å, så drygt att avsluta en tisdag med föräldramöte... men, men... sen är det gjort för ett tag ;)
    Kram/Maria

    SvaraRadera
  2. Men ååå vad mysigt du har det vännen. Och den där glöggen måste vi prova, låter så, så god. Är så ledsen att jag varit så dålig på att kommentera, men min ursäkt är att det är helt snurrigt sen jag startade eget, har häcken full....dålig ursäkt jag vet.... och jag ska bättra mig. Stor kram till dig min fina vän. Tina

    SvaraRadera
  3. Så koselig det ser ut å sitte der foran ovnen! Godt å ha noe varmt å drikke og fyr i ovnen.
    God bedring med din mamma!
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  4. Det er deilig å se inn i flammer. Det er beroligende det. God bedring til mammaen din! Klem Anne

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.