Sabelhagens olivlund

måndag 17 december 2018

Så här blev årets gran 2018





Så står den där så fin och lyser upp vardagsrummet, så mysigt. Älskar att ha gran inne.
Årets gran är en nästan tre meter hög kungsgran.
Hela familjen hjälptes åt att klä den i går kväll. William och Daniel satte dit den 38m långa ljusslingan först. Och sedan stod William på stege och fick sätta toppstjärnan. Lykke låg mest i soffan och undrade vad vi höll på med :). Tillskillnad mot då hon var valp och ville både smaka på grenarna och putta ner kulorna.

Jag har inte köpt något nytt pynt eller kulor till granen. Och jag var väl lite orolig för att kulorna inte skulle räcka till denna stora gran. Men det gick fint :). Vill ju inte ha en överklädd gran :).
Jag har en del klockor från Georg Jensen som fick hänga i granen i år. Andra år har jag haft dem i en gren vid altandörrarna (när vi bodde i förra huset). Men nu hamnade de i granen, och det blev riktigt bra. Några röda kulor också, annars mest silver, vitt och lite guld.












Det har kommit lite vitt på marken i natt.
Så idag känns det lite ljusare och vintrigare.

Ha en fin start på veckan

Kram M






10 kommentarer:

  1. Så fin granen ble, og flott pynt! Ja, det er fint når en ser litt av granen også og ikke bare pynten.

    Klem, Marit

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Marit. Tack :). Jag gillar att köpa julgranskulor på rea efter jul, har samlat på mig några riktigt fina genom åren.
      Kram

      Radera
  2. Jättefin gran och så fint klädd, så tjusig!
    Ha en fin kväll!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lotta. Jag köper julkulor på rea efter jul och kan då hitta riktigt fina.
      Fin kväll till dig också
      Kram

      Radera
  3. It is a time for celebration and gatherings. I wish that you may spend your time with your loved ones.

    SvaraRadera
  4. Vilken vacker gran! Så fint klädd den blev. :-)

    SvaraRadera
  5. Vackert med gran och den blev väldigt fin :) Tycker den har blivit svårt att hitta 'riktiga' kulor som inte är av plast.

    Kram, Carina

    SvaraRadera
  6. Igår vintervitt - idag ösregn! Vacker gran du har, ljuvliga kulor...
    Kram från Titti

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.