Sabelhagens olivlund

onsdag 12 december 2018

Rocky Road 2018



Hoppas ni haft en bra onsdag. 
Vi är halvvägs in i veckan, och i morgon är det Lucia. 
Jag har pysslat med att göra Rocky Roads ikväll, mitt absoluta favoritjulgodis. Jag rörde runt i kastrullen, måttade dumlekolor, jordnötter och lyssnade på julmusik, med Lykke sovandes på fällen intill köksön. 



Rocky Roads 

Ingredienser 
600g mörk choklad av bra kvalitet
2 påsar dumlekolor
3 dl jordnötter (kan bytas ut mot salta mandlar) 
1 dl pistagenötter (jag uteslöt detta, glömde köpa..;) 
2 nävar med mini marshmallows 

Gör såhär 
Smält chokladen över vattenbad 
Ställ åt sidan och svalna lite
Dela dumlekolorna i mindre bitar 
Rör sedan i ingredienserna i chokladen (spara lite av jordnötterna, dumlekolorna och marshmallows och strö ovanpå). 
Häll i en bakplåtspappersklädd form 
Ställ in i kylskåp för att stelna. Dela sedan i mindre bitar och förvara i en burk. 

Mums! Helt klart bland de godaste julgodiset man kan göra:). 








Nu har jag satt mig i soffan med en kopp te och slötittar på Bonde söker Fru.  
Daniel är på julbord med jobbet. 



Kram M 









4 kommentarer:

  1. Jeg så en oppskrift på denne i en avis her om dagen. Det ser utrolig godt ut. Jeg må prøve den en gang :)
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  2. Wow, det lyder godt!! Den må jeg prøve - tak for opskrift!

    SvaraRadera
  3. Good morning.
    It is currently morning of Japan time 14th.
    Christmas As "Chapproached, the town became gorgeous".
    Christmas song flows, and a roadside tree is displayed with gorgeous neon.
    I am excited just to walk the town. "
    Ryoma.

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.