Sabelhagens olivlund

lördag 15 december 2018

Köpa julgran




Idag har vi varit och köpt en så fantastiskt fin Kungsgran. 
Jag är så taggad på att ta in den och klä den i morgon. Känner mig som ett barn på julafton:). Älskar att klä ganen. Den är stor och ståtlig, nästan tre meter hög. Står nu ute i garaget och drar vatten i en hink. 

Vi köpte även en ny julgransfot, jätteful men praktisk och bäst när man har en större gran. Så nu gäller det att hitta något fint att täcka den med. Antingen så blir det att ta en gammal mysig fäll och lägga runt den eller så får vi köpa en "rund grej i rotting" som man trär utanpå julgransfoten. Ni har säkert sett dom, verkar rätt bra och ser snyggt ut. 



Egentligen vill jag allra helst gå hand i hand till en granförsäljare och bära hem granen. 
Men det blev lite svårt här, när vi hittade granen med stort G över en och en halv mil bort:). 
Så då blev bilen enda alternativet, och jag fick ge mig detta året:). 
Men det gick ju riktig bra det med. Vi bar ju i alla fall granen till bilen;). 






Nu sprakar brasan i kaminen och de godaste räkmackorna är i magen. Räkskalen puttar på spisen och ska bli god fond till soppa. 


Hoppas ni har en fin lördagskväll 



Kram M   













1 kommentar:

  1. Ska bli så spännande att få se granen klädd sen. Kram vännen och ha en mysig dag. Tina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.