Sabelhagens olivlund

måndag 18 mars 2019

En frusen måndag och franska tulpaner





Burr så kallt det varit idag, en isande kall blåst. Jag stod här hemma och höll i en tjockare tröja i morse, men la tillbaka den i garderoben och tänkte att "den behövs nog inte idag". Så fel jag hade;). 


Hoppas ni alla haft en bra start på veckan. 
Jag har varit hos tandläkaren, jag bet av en bit ur en tand i går kväll. Och det isade helt galet så antagligen hade tandhalsarna blottats. 
Så jag ringde tandläkaren och hade turen att få komma i eftermiddags, fick gå lite tidigare från jobbet för att hinna dit. 
Det var snabbt och enkelt fixat, och nu känns tanden som ny:). 
Haha, det som tog väldans lång tid var resan från jobbet till tandläkaren, spårvagnen som jag skulle med var helt plötsligt inställd. Vilket gjorde att jag missade anslutningsbussen. Men jag hann ändå, på minuten. Tycker inte om att komma sent, bland det värsta jag vet. 


Min underbara franska tulpanbukett står lika fin fortfarande. Så glad över den. 
Den lite högre Ernstvasen passar perfekt till en bukett med långa stjälkar. Och körsbärskvistarna ger stadga till tulpanerna.










Har varit och handlat lite mat och även en sväng om systembolaget. Ganska lite folk på både ställena. 

Daniel åkte precis och hämtade William på gymmet, han hade missat bussen. Dom går inte så ofta på kvällarna här ute på landet;) Så ville han passa på att övningsköra hem. 
Nu har jag hamnat i soffan med en kopp te. Så skönt. 



Ha en skön kväll 




Kram M 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.