Sabelhagens olivlund

fredag 22 mars 2019

Ritausma - vilken skönhet




Ritausma är en av mina favoriter i trädgården, taggig som få och med underbara mjukglassgräddiga rosavita blommor. 
Jag föll handlöst för denna robusta och samtidigt romantiska ros. 
Den är så frisk och anspråklös, man behöver inte göra något alls med den. Frös inte ner ett endaste dugg under de vintrar jag hade den. Den är skuggtålig vilket kommer passa så bra här. Vi bor ju Under Ekars Djupa Grönska;). 

Den är helt klart med på topp fem över rosor jag vill ha i min nya trädgård. 






Här nedan kommer bilder på rad från gamla trädgården, rosenflow när det är som bäst. 











Nu njuter vi fredagskväll och snart sitter vi i soffan med varsitt glas vin och Let's Dance på tv. Lykke snarkar lätt från sin fåtölj där hon ligger ihopkrupen och drömmer lite. Sötfia<3. 
Älskar att helgen är här. 





Kram M 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.