Sabelhagens olivlund

söndag 24 mars 2019

Snygga detaljer till uteplatsen eller terassen - Moodboard







Satt och kikade runt lite på vad som skulle vara fint i inredningsväg till vår nya trädgård. Det finns ju hur mycket som helst. Tänker då främst på accessoarer eller vad man ska kalla det, det där lilla extra som förhöjer helheten, detaljerna helt enkelt. Kuddar att luta sig mot, pläd att svepa om sig när det blir kyligt, en snygg bricka till fikan, ljuslykta att tända när det mörknar, snygga krukor till lavendeln. Jag älskar inne-ute-känslan. Mysa till det extra allt:). 
Jag gjorde ett moodboard, tycker det är så jätteroligt. Man får så mycket inspiration och även klarhet i vad jag själv är ute efter. Känslan är viktig. 


Visst det är lite mer omständigt här i Sverige med vädret, ena stunden skiner solen och innan man vet ordet av har det börjat blåsa upp och så regn på det. Därav tror jag att en del av oss inte ids plocka ut för mycket kuddar och annat just för att vädret är så oberäkneligt. Mitt tips är att man införskaffar en riktigt stor och snygg dynbox och ställer på uteplatsen. Så kan man hyfsat snabbt få ner dynor och kuddar där i. Krukor och lyktor klarar oftast lite regn. 
Dynboxen kan man också ha som avställningsyta. 

Vi köpte en stor i riktigt bra kvalitet för några år sedan, och vi har våra loungedynor i den hela året. Den håller tätt, och är även luftig så det inte möglar. 



Vi har fått lite sol på näsan, men blåsten gör ju att det inte känns så skönt att sitta ute. Men promenerar gör vi, hade i och för sig hoppats kunna lämna mössan hemma, men inte riktigt ännu. 

Helgen fortsätter i sitt lugna tempo. Love it<3. 





Kram M 




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.