Sabelhagens olivlund

torsdag 28 mars 2019

Tjuvstartar lite med påsken här hemma








I dag har det varit ännu en solig dag, helt underbart. Njuter så av sol på näsan. Uppknäppt jacka och ingen mössa. Love it. 
Är lite sugen på påsk, och kunde inte låta bli att "påska" till det lite här hemma. Påsken är ju så sen i år, så det är väl fullt tillåtet att starta lite tidigare. Hittade Anton Bergs godaste små påskägg med lakrits i mataffären igår. 

Vi åkte förbi svärmors blomsterbutik på vägen hem från jobbet, och oh my så mycket fint. Fick med oss flera buntar med tulpaner och annat. Så jag har gjort flera buketter och pyntat med. Så nu kan helgen komma:). Älskar att ha buketter i 'varje hörn' här hemma:). Och det är minst lika roligt att stå i tvättstugan i min ensamhet och komponera ihop buketter.  Sedan går jag runt runt mellan vardagsrum och kök och ser vart buketten passar bäst. Och denna i påskigt orange fick stå i köket. Den blev klockren tillsammans med våra senapsgula barstolar. 







Jag sitter vid köksön intill min nya bukett och insuper att det är fredag i morgon. Men tack och lov känner jag mig lite piggare idag. 
Vi har gått kvällsrundan vid havet. 
Och jag har druckit te och fotat buketter:) 

Nu blir det snart en kvällsmacka och ett glas vitt, och 
soffhäng med Wahlgrens värld. 



För er som undrar om Lykke och hennes urinvägsinfektion, så kan jag säga att hon fortfarande har bakterier i urinen. Men det är vanligt och helt okej. Så i nuläget kommer vi köpa tranbärstabletter till henne och se om det hjälper. Man kunde visst ta nyponpulver också. Hon är pigg och alert och det är huvudsaken. 



Ha en fin torsdagskväll 



Kram M 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.