Sabelhagens olivlund

tisdag 15 januari 2019

Tulpanens dag




Sitter i köket och hänger vid köksön medan Daniel lagar mat, så mysigt. Det blir pasta och köttfärssås med massor av parmesan, han gör såsen så himla god. 
Har försökt härma honom, men min blir inte alls lika god:). 
Känner mig lite trött så det ska bli skönt med soffmys om en stund. Soffmys, massa tända ljus och Mandelmanns Gård på tv. Passar mig perfekt. 
Hade suttit fint med en massage på min stela nacke, får väl se om jag kan fjäska till mig det:). 

Som nog dom flesta vet är det tulpanens dag idag. 
Och jag bara älskar tulpaner, de känns så fräscht krispiga när man stoppar ner dom i vasen. Och alla fina färger. Man kan verkligen gå loss på färg om det är det man gillar. Eller hålla sig till vitt om man föredrar det. 

I min bukett (som är några dagar gammal nu) blandade jag vitt och rosa. 





I dag har det snöat som sjutton här, det kom säkert 2-3cm. 
För att sedan slå om i väderlek, bli varmare och börja töa och så slask på det. 
Äkta västkustvinter... 


Tänk att i morgon är det onsdag, halvvägs in i veckan. 



Kram M 











4 kommentarer:

  1. Tænk, jeg vidste ikke at det er tulipanens dag i dag, og alligevel købte jeg tre bundter da jeg var på vej hjem fra tandlægen i formiddags. - Lyserøde og hvide, præcis som dine :-)
    God aften til jer!
    Knus fra Nana

    SvaraRadera
  2. Ja, jag gillar också det där knarriga ljudet när man sätter ner de knoppiga tulpanerna i vasen! Skrev det på bloggen tidigare idag ;)
    Gott med köttfärssås! P är också bättre på det än vad jag är, när det handlar om kryddning och smak ;)
    Kram och hoppas du får din massage!
    /Maria

    SvaraRadera
  3. Hallå där...
    Tulpaner kan man verkligen inte få för många av och man tröttnar aldrig någonsin.
    SÅ spännande med huset och vad roligt att få se hur det ligger i förhållande till omgivningarna i Marina.
    Å JAAAA gör en tavla av de där helt magiska bilderna Daniel tagit...jiiiiiises....
    Å Lykke-tjejen...alltså hon är SÅ fin <3 Ha en härlig dag! Kraaaam Katarina

    SvaraRadera
  4. Tulpanens dag har jag alltid missat, eller inte vinnlagt mig om att komma ihåg :) Väldigt fin bukett - rosa och vitt är januari för mig. Längtan efter vårpastell.

    Kram, Carina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.