Sabelhagens olivlund

måndag 14 januari 2019

Mysbrasa





Veckan är igång och jag trodde det skulle vara så segt att gå upp i morse, men det gick riktigt bra. 
Jag brukar i vanliga fall åka med Daniel till jobbet på måndagar, (hinner han så kör han mig ända fram) men idag skulle han åka på ett möte söderut, så då tog jag pendeln. Och såklart var pendeltåget jag skulle med inställt, så jag fick ta Öresundståget och då kom jag några minuter sent till jobbet. Men det gick bra ändå. Annars är det så mysigt att starta jobbveckan tillsammans där i bilen. 
Men så blev det inte idag, och jag saknar det:). 

I går kväll avslutade vi en underbar helg med en mysbrasa. En helg som innehållit både festligheter på lördagskvällen och en sååå soft söndag. 
Lykke la sig bekvämt tillrätta på fällen när Daniel tände brasan. Och jag hann snabbt fota henne, sedan gick hon där ifrån. 



Min rumsgran står kvar på skänken, annars är julen ute sedan förra veckan. Den kommer flytta upp till allrummet på andra våningen. 
Och jag funderar lite på vad jag ska ställa där istället... 






Nu ska jag röra ihop pannkakssmet och steka pannkakor till William




Kram M 








1 kommentar:

  1. Visst är det härligt med brasmys! Förstår inte hur vi klarade oss utan i våra två första hus??? Ferry älskar när husse gör brasa, han ligger framför i sin korg och bara njuter! Hans kroppstemp går säkert upp haha...
    Ha en fin tisdag!
    Kram/Maria

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.