Sabelhagens olivlund

torsdag 10 januari 2019

Mr Cake i Göteborg






Äntligen öppnar Mr Cake (Roy Fares) i Göteborg. Jag såg det på Instagram i går. Roy hintade ju lite här om dagen att något stort var på gång, och som jag hoppades att det var att Mr Cake skulle öppna i Göteborg som var den stora händelsen. Och så var det! I vår öppnar dom här. Som jag längtat:).  
Jag bara älskar att fika, det ska bli så roligt att prova hans bakverk och annat gott. 
HÄR kan ni kika in på Mr Cakes hemsida om ni vill, speciellt mina följare i Norge och Danmark kanske inte riktigt har koll på vem Roy Fares är. 

Semmelsäsongen kommer nog vara över när Mr Cake öppnar, men det finns ju så mycket annat mumsigt. 




Från hemsidan:
Roy Fares är en av Sveriges mest populära konditorer och har otaliga tv-framträdanden och kokböcker i garaget. Han tar ofta inspiration från USA i sina bakverk och blev utsedd till Årets Konditor 2010. Hans kokböcker United States of Cakes och Sweet Spots of New York har båda fått utmärkelsen Världens bästa kokbok.




Så nu är det bara att vänta på när och vart i Göteborg det kommer att ligga, för det vet man inte ännu. Hoppas det är en stoor lokal, för det kommer nog bli välbesökt. I alla fall av oss :). 




Fikakram från Maria 












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.