Sabelhagens olivlund

tisdag 22 januari 2019

Mina vackraste Austinrosor - favorit i repris







Lady Salisbury

William Morris 




I morse vaknade vi upp till snö, blev faktiskt lite förvånad. Hade kikat på väderappen men inte sett någon snö förrän till helgen. Men nu var det så fint och vitt ute.
Tog på mig ordentligt och tänkte gå en lite längre runda med Lykke innan jobbet. Men tji fick jag för det ville hon inte alls. Gick hem igen och hon var så nöjd över att få komma in igen. Och sedan åkte hon med husse till ett möte och jag gick till bussen.

Så jag tänkte det kunde passa bra med lite sommarfeeling här på bloggen idag.
Saknar mina rosor jätttemycket, men vill inte alls ha så många i min nuvarande trädgård.
Kanske 4-5 stycken max. Vi har så mycket rådjur som går igenom trädgården, och jag vet hur besviken jag blir när knopparna äts upp som godis av de fyrbenta marodörerna om försommaren.

Så tills jag bestämt mig lite mer för hur jag vill ha det så nöjer jag mig med att titta tillbaka på mina bilder av mina älsklingar och drömma lite:)

Eglantyne 





Constance Spry 




Leander 



Wollerton Old Hall 


De fyra bilderna som följer var mina nyaste rosor, som jag inte hann följa mer än en sommar.

The Lady of the Lake 




A Shropshire Lad 




Olivia Rose Austin 




The Albrighton Rambler 



I dag är det en lång dag på jobbet med kvällsmöte.
Daniel kommer och hämtar mig. Så skönt.




Kram M







4 kommentarer:

  1. Nu savner jeg også sommerhaven her på Sandgaarden! :-)

    SvaraRadera
  2. Så vakre dine roser var! Du må nok få deg noen nye :)
    Klem, Marit

    SvaraRadera
  3. Underbara rosor! Det var hos dig jag fick upp ögonen för Wollerton Old Hall, en riktig favorit!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Så vakre roser! Den første er jo nydelig!
    Har også et par slike ut i hagen vår. Gleder meg til å se de blomstre når sommeren er her.
    Ha en fin onsdag.
    Klem Christina

    SvaraRadera

Jag blir så jätteglad att du tar dig tid att skriva en liten rad.